Skip to main content

3 Tahun Berlalu

tiba-tiba rasa rindu nak blogging.

rindu betul nak blog walking.. singgah blog member.
Tukar blog skin guna HTML, coding yang pelik-pelik semua tu.
Sebut je coding tu, aku memang terer edit-edit skin ni.
tapi kalau tanya sekarang? memang haram dah otak berkarat.

Dengan blog ni la aku jumpa ramai kawan baru.
kongsi minat yang sama.

Coffee..
Photography..
Cookery..
Puisi/Poetry

Entah kawan-kawan aku ni ada lagi ke tak blog diorang.
Lama tak tanya khabar.

Tak sangka dah 10 tahun umur blog ni.
bila baca balik older post, mengimbau habiss kenangan.
skali skala mengimbau kenangan takpe.
cuma kalau boleh taknak ingat sangat.

Benda yang lepas, simpan elok-elok dalam kotak.
kunci ketat-ketat.
Then buang kunci tu jauh-jauh.
Biar je semua tu dalam tu.
Kita sorang je yang tahu.


Comments

Popular posts from this blog

A Year Older

Sejak umur mencecah 3 Series ni, macam-macam benda jadi especially dengan kesihatan sendiri. Sejak beberapa bulan lepas (kalau tak silap masuk Ramadhan), aku ada bleeding after period. Dan aku rasa itu memang tak normal. Tapi masa tu, bleeding tu ada 2-3 hari je selepas 15 hari tempoh period. So aku assume tak de pape lah kan. Sampai la masuk bulan Ogos ari tu. Period pain aku teruk gila. Sekali lagi aku senggugut sampai tahap muntah keluar air nak tercabut usus. Yang paling best, aku senggugut masa aku tengah belajar buat kek lapis  Aku terpaksa stop, telan ubat and tidur kat umah Kak Noor. Sedar pukul 3pm, kek lapis semua dah siap! Sedih weh! Lepas je hari ke 15 tempoh period, sekali lagi aku bleeding. Mula mula buat rilek je sebab ingat benda ni datang kejap je. Sekali, sampai 2 minggu aku bleeding. Even dia tak banyak macam datang bulan tu, tapi manusia mana tak cuak kalau hari-hari kau berdarah kan? Mula la aku google. Fibroid. Cyst. Kanser rahim. Ok neves. Kebetulan

Day 7 Restriction Of Movement 2020

Pertama kali dalam hidup 32 tahun, Malaysia buat Perintah Kawalan Pergerakan gara-gara Covid-19. *mengeluh* Semua kena kuarantin duduk umah diam-diam. Pergerakan terbatas. Kalau rumah tu ada ramai orang best jugak buat sembang. Ni aku yang sorang-sorang ni memang bercakap dengan pokok, ikan je lah. At first rasa macam best gilaaaa dapat cuti. hari-hari upload gambar masak. Gambar makanan. Masuk hari ke 7, hamik ko. Dah taktau nak makan apa. HAAHHAHA Sudahnya, buka Sardin Cap Ayam, masaklah sardin tu sampai lebam.

Amaran

okay. palo aku start srabut doh ni. nok dekat nga 2 bule doh aku dok dumoh, tok buat go sekaro. make, tido, make, tido. huhuuhh bilo tau keputuse aku buleh sambung degree kat uitm shah alam, suko tok ingat dunio. Konon hepi la nih. tapi lepas tu, azab la plop. buke gapo, banyok kakah nok keno buat nih. supo nga awal sem Diploma dulu. Keno buat medical Check up, isi bore, bayar yure, amik gambar paspot, ngesoh bore, gotu, goni. otok la.. baju tok tahu la brapo butir beg nok guno nih. kasut lagi. safety shoes nyo. buku mesti nok bowok ckit. P.cooking, P.baking, hok berkaitan ngan masok2 nih. Buku tu plop jenis hok kulit tebal supo kamus dewan tuh. tok larat aku nok bowok. rebeh doh la bahu aku. tu pun tok capur nga laptop lg. sudoh doh laa. ahahaha tapi gak, nok buat guano. Meme lagu tu doh. Mulo2 ni meme la sero letih, malah. bilo settle, siap daftar, xdop gapo doh la. Tunggu masuk kuliah, start ngaji. Pagi tadi, mok aku gi beli doh teket. ari jumaat 3 hb july, gi subang. tido dumoh abe