Skip to main content

Lega~




Date : 3rd May 2009
Venue : Kuantan
Time : 11.00am-11.00pm

Gewd morning.
tak cukup berpesta main air ujan semalam, hari ni kami ramai-ramai turun Qwantan. 2 cars and a van. a van? yes..a van. and the driver is Tariq Iskandar si penjual karpet. ahahahahha
Even van tu agak 'oldies' sedikit, tapi aku suke.
Pilot=> Tariq
Co-pilot => Syafiq
Passengers => Anip. Effa. Dila. Bye. Ain. Ejat.

Perjalanan mengambil mase almost 2 hours. Kondisi van tak berapa nak bagos sangat. Air-cond kadang2 rase, kadang2 xde langsung. So, selak je la tingkap tu luas2 bagi angin luar masuk.
Yang dua buah kete lagi tu da lesap, tinggalkan kitorang kt blakang. Tau la kitorang naik Ferrari yang sarat dengan penumpang. kot ye pon, janganla laju sangat.
first destination, Berjaya Megamall Kuantan. Layan muvie dolu. Cite pe?
hah.
BOHSIA. style. tiket dah beli.
isi perut ngan nasik ayam kt depan kaunter teket tuh dulu.
kul 4pm, cite da nak mula. Popcorn caramel so deh? nok hok regular size. huhu
yang tak best, ending. abes macam tu jew. Dowh..gua beli tket nak tgk cite ni..tapi ending mcm air longkang. tak rock la..
ha..yang aku suke psl cite BOHSIA ni tentang ayat2 power yang diorang sebot. memang meletop. kah3. satu panggung leh dengar bunyi audience gelak.
Second destination, EC Mall. xde pape. just round2. shopping tingkap. Tolong afiq pilih baju untuk SArah. kemain lagi ko ni afiq. skandal byk tol.
around 8.15pm, gerak balik. tapi kali ni, aku lak jadi co-pilot. sonok dok depan. kih3. Si syafiq buang jauh2..sumbat dalam kete Paez. kah3.
Sampai Kerteh, singgah kat Mek diey jap. take way, pastu melantak ramai2 dalam van.
hujan lagi..






Comments

wah!sronoknya kowg!!jeles!!

btw,pasal degree tu, jim dpt kol dr Ketua program kulinari..

sape bg tau??

btw,official result blum kuar lg..
eppoe said…
jim: kan tadi effa bace blog jim. sbb tu tau psl degree tue.

Popular posts from this blog

A Year Older

Sejak umur mencecah 3 Series ni, macam-macam benda jadi especially dengan kesihatan sendiri. Sejak beberapa bulan lepas (kalau tak silap masuk Ramadhan), aku ada bleeding after period. Dan aku rasa itu memang tak normal. Tapi masa tu, bleeding tu ada 2-3 hari je selepas 15 hari tempoh period. So aku assume tak de pape lah kan. Sampai la masuk bulan Ogos ari tu. Period pain aku teruk gila. Sekali lagi aku senggugut sampai tahap muntah keluar air nak tercabut usus. Yang paling best, aku senggugut masa aku tengah belajar buat kek lapis  Aku terpaksa stop, telan ubat and tidur kat umah Kak Noor. Sedar pukul 3pm, kek lapis semua dah siap! Sedih weh! Lepas je hari ke 15 tempoh period, sekali lagi aku bleeding. Mula mula buat rilek je sebab ingat benda ni datang kejap je. Sekali, sampai 2 minggu aku bleeding. Even dia tak banyak macam datang bulan tu, tapi manusia mana tak cuak kalau hari-hari kau berdarah kan? Mula la aku google. Fibroid. Cyst. Kanser rahim. Ok neves. Kebetulan

Day 7 Restriction Of Movement 2020

Pertama kali dalam hidup 32 tahun, Malaysia buat Perintah Kawalan Pergerakan gara-gara Covid-19. *mengeluh* Semua kena kuarantin duduk umah diam-diam. Pergerakan terbatas. Kalau rumah tu ada ramai orang best jugak buat sembang. Ni aku yang sorang-sorang ni memang bercakap dengan pokok, ikan je lah. At first rasa macam best gilaaaa dapat cuti. hari-hari upload gambar masak. Gambar makanan. Masuk hari ke 7, hamik ko. Dah taktau nak makan apa. HAAHHAHA Sudahnya, buka Sardin Cap Ayam, masaklah sardin tu sampai lebam.

Amaran

okay. palo aku start srabut doh ni. nok dekat nga 2 bule doh aku dok dumoh, tok buat go sekaro. make, tido, make, tido. huhuuhh bilo tau keputuse aku buleh sambung degree kat uitm shah alam, suko tok ingat dunio. Konon hepi la nih. tapi lepas tu, azab la plop. buke gapo, banyok kakah nok keno buat nih. supo nga awal sem Diploma dulu. Keno buat medical Check up, isi bore, bayar yure, amik gambar paspot, ngesoh bore, gotu, goni. otok la.. baju tok tahu la brapo butir beg nok guno nih. kasut lagi. safety shoes nyo. buku mesti nok bowok ckit. P.cooking, P.baking, hok berkaitan ngan masok2 nih. Buku tu plop jenis hok kulit tebal supo kamus dewan tuh. tok larat aku nok bowok. rebeh doh la bahu aku. tu pun tok capur nga laptop lg. sudoh doh laa. ahahaha tapi gak, nok buat guano. Meme lagu tu doh. Mulo2 ni meme la sero letih, malah. bilo settle, siap daftar, xdop gapo doh la. Tunggu masuk kuliah, start ngaji. Pagi tadi, mok aku gi beli doh teket. ari jumaat 3 hb july, gi subang. tido dumoh abe