Skip to main content

Suke La Tue!

adoi.. pas smayang subuh, macam bese la, sambung tido balik. tapi, kul 7.30am mata aku ni bulat lagi..x ngantuk2. geram aku. huh.
hoi mata! tutup je la. ko nak tengok ape pepagi buta nih?
setelah dipaksa, akhirnya mata aku mengalah. maka tidur lah aku dengan lena.
Baru je nak mimpi... Tok! Tok! Nurul!! (p/s: Nurul adalah panggilan aku di rumah) Argh!!!! apehal plak la ayah aku ketuk pintu nih.. Hangin monsun aku datang.. tapi aku tahan je, takkan nak marah ayah aku? kalo orang len, da lame aku sound guna speaker+sub woofer. haahha.

Rupe2nye, ayah aku nak tanye, kul bape nak pakai kete tu? lorr..aku cakap la dalam kul 10 lebey. cepat2 aku sambung tido. baru je nak melompat atas katil, "wake up.. Wake upp!! WAKE UPP!!!" alarm henset aku da bunyi. @#%$^%$. adoi.. nape la xleh tengok aku senang cikit, bru je nak tido, alarm dah bising. Titt. Aku silence mode. Ngeheehe.. pejam celik..pejam celik..dah pkul 9.00am. hurm..bangun je lah. Pas siap makan nasi dagang, bsiap2 nak kuar. Mak aku nak kuar gi bandar, nak beli kain. Otw, singgah amik Chua. Drop mak kat Kb, then aku kuar merendek ngan Chua. First destination: Billion. Tujuan: baiki enpon. Pusing punya pusing kat dalam tu, tibe2 aku nampak ada tempat main bowling. heh? aku salah masuk ke ni? tapi mmg Billion ni. Rupe2nye, bowling tu bru bukak. not bad la, ada 22 lane. Snooker pon ade. Then, jumpe la kedai baiki enpon. "amoi, ini enpon skrin rosak ma. Berapa harga kalo baiki?" amoi tu belek2, die pon cakap, "RM100". ehe..tenkiu. duit poket ade rm50. haha..xmampu. Setelah itu, kami berambus.
Next destination: KBMall. Tujuan: 1) Baiki enpon 2) Anta CD intaq 3) Antar barang Cholah. Aku dah nampak dah. memang dah nampak. Intaq ngan Tehah tengah keje kat Kedai komputer. Baru je nak buat2 beli barang, diorang dah nampak aku. Ciss! si Intaq tu, buat macam kedai sendiri. Selamba badak je makan buah salak sambil keje. hahaha. sengal. Tehah baru keje sminggu, da dapat balak baru. Advance lah member2 aku nih. kih3. Sumer kedai enset aku survey, sume cakap RM100 kalo skrin rosak. wah..kene bodek mak aku la nih.
then, aku, chua ngan Juwe duduk kat krusi ni. penat lah berjalan. Call Cholah, kul 1.00pm bru datang. Aku tau, die baru bangun. muahaha. xpe, aku tunggu. Kul 1.00pm, sumer da ade, pe kate kite gi lepak McD. Yum..yum..apple pie kesukaan kue. bile da lame x jumpe kawn lame, bercakap x hengat dunia. kah3..kih3..huhahuha..gelak memanjang. xder manner langsung. Whatever..i x kesah. skali skala je. biarla orang nak pandang pon. at least kitorg x hipokrit. bile da kenyang, Taq n Tehah kene masuk keje balik, the rest, disperse!

Comments

haiyo!!!
berjimba sakan yew??
Unknown said…
hoho..mahal skrin 100 hinggit..dulu 60 dah boleh dapat dah..hehe..tapi zaman skrin takde kaler daa~hoho
eppoe said…
sayyid: tu la pasal. skang mmg mahal nak baiki enset ni. lgpon, enset yg sya guna ni jenis flip. tu yang leceh diorg nk baiki.
huhuuh

Popular posts from this blog

A Year Older

Sejak umur mencecah 3 Series ni, macam-macam benda jadi especially dengan kesihatan sendiri. Sejak beberapa bulan lepas (kalau tak silap masuk Ramadhan), aku ada bleeding after period. Dan aku rasa itu memang tak normal. Tapi masa tu, bleeding tu ada 2-3 hari je selepas 15 hari tempoh period. So aku assume tak de pape lah kan. Sampai la masuk bulan Ogos ari tu. Period pain aku teruk gila. Sekali lagi aku senggugut sampai tahap muntah keluar air nak tercabut usus. Yang paling best, aku senggugut masa aku tengah belajar buat kek lapis  Aku terpaksa stop, telan ubat and tidur kat umah Kak Noor. Sedar pukul 3pm, kek lapis semua dah siap! Sedih weh! Lepas je hari ke 15 tempoh period, sekali lagi aku bleeding. Mula mula buat rilek je sebab ingat benda ni datang kejap je. Sekali, sampai 2 minggu aku bleeding. Even dia tak banyak macam datang bulan tu, tapi manusia mana tak cuak kalau hari-hari kau berdarah kan? Mula la aku google. Fibroid. Cyst. Kanser rahim. Ok neves. Kebetulan

Day 7 Restriction Of Movement 2020

Pertama kali dalam hidup 32 tahun, Malaysia buat Perintah Kawalan Pergerakan gara-gara Covid-19. *mengeluh* Semua kena kuarantin duduk umah diam-diam. Pergerakan terbatas. Kalau rumah tu ada ramai orang best jugak buat sembang. Ni aku yang sorang-sorang ni memang bercakap dengan pokok, ikan je lah. At first rasa macam best gilaaaa dapat cuti. hari-hari upload gambar masak. Gambar makanan. Masuk hari ke 7, hamik ko. Dah taktau nak makan apa. HAAHHAHA Sudahnya, buka Sardin Cap Ayam, masaklah sardin tu sampai lebam.

Amaran

okay. palo aku start srabut doh ni. nok dekat nga 2 bule doh aku dok dumoh, tok buat go sekaro. make, tido, make, tido. huhuuhh bilo tau keputuse aku buleh sambung degree kat uitm shah alam, suko tok ingat dunio. Konon hepi la nih. tapi lepas tu, azab la plop. buke gapo, banyok kakah nok keno buat nih. supo nga awal sem Diploma dulu. Keno buat medical Check up, isi bore, bayar yure, amik gambar paspot, ngesoh bore, gotu, goni. otok la.. baju tok tahu la brapo butir beg nok guno nih. kasut lagi. safety shoes nyo. buku mesti nok bowok ckit. P.cooking, P.baking, hok berkaitan ngan masok2 nih. Buku tu plop jenis hok kulit tebal supo kamus dewan tuh. tok larat aku nok bowok. rebeh doh la bahu aku. tu pun tok capur nga laptop lg. sudoh doh laa. ahahaha tapi gak, nok buat guano. Meme lagu tu doh. Mulo2 ni meme la sero letih, malah. bilo settle, siap daftar, xdop gapo doh la. Tunggu masuk kuliah, start ngaji. Pagi tadi, mok aku gi beli doh teket. ari jumaat 3 hb july, gi subang. tido dumoh abe